Szkolenie – Storytelling


Wróć do zakładki SZKOLENIA i obejrzyj referencje 

Storytelling szkolenie

Szanowni Państwo,
poniżej znajduje się propozycja szkolenia Storytelling w marketingu. W przypadku zainteresowania tematem narracji w reklamie i komunikacji interpersonalnej, dostosowanego do indywidualnej grupy odbiorców szkolenia, proszę o kontakt mailowy (kontakt@kubasosnowski.pl) lub telefoniczny (502 413 496).
Jakub SOSNOWSKI

Czas: 16 godzin (2 dni szkoleniowe)

Termin i miejsce: Białystok – trwają zapisy,  Warszawa- trwają zapisy

Cele szkolenia:

  • Przybliżenie metod i podstaw storytellingu;
  • Zaprezentowanie podstaw tworzenia historii pomocnych w sprzedaży i działaniach marketingowych;
  • Przedstawienie sposobów narracji przydatnych w opowieści o marce, produkcie, a także w tworzeniu treści materiałów sprzedażowych (strona www, ulotka, media społecznościowe).
  • Przećwiczenie sposobów prezentacji treści w formie werbalnej, w tym zwrócenie uwagi na mowę ciała;
  • Przybliżenie podstaw języka korzyści;
  • Zwiększenie sprawności komunikacyjnej w mowie i piśmie;
  • Wzmocnienie samooceny i motywacji do samodoskonalenia;
  • Zachęcenie do pogłębiania wiedzy.

Metody: Wykład, ćwiczenia, gry szkoleniowe

Plan szkolenia:

Storytelling w marketingu

  1. Zapoznanie się z uczestnikami.
  • W procesie poznania grupy zostanie użyte narzędzie – kości StoryCubes.
  1. Storytelling w marketingu.
  • Prezentacja wprowadzająca do warsztatów.
  • Skuteczność storytellingu – badania.
  1. Sposoby narracji
  • Jak opowiadać.
  • 6 sposobów opowiadania narracji – co możemy zrobić opowiadając narrację. Całość oparta jest o prezentację – spoty reklamowe zawierające poszczególne sposoby narracji.
  • Wiarygodność – prezentacja, ćwiczenie
  • Rola obrazu.
  • Ćwiczenie podsumowujące.
  1. Archetypy w opowieści
  • Siła archetypu. Opowieści o biznesie zawierają w treściach archetypy marki (np. Nike– bohater). Liderzy firm również mają przypisane do siebie archetypy wiążące ich biografię z marką (np. Gates i Allen – Romulus i Remus).
  • Archetypy w opowieściach o produkcie
  • Dyskusja- Do czego co nam są potrzebne archetypy w marketingu.
  • Ćwiczenie – gra zespołowa

5.Tworzenie opowieści

  • Kanały komunikacji (pismo/mowa) a opowieść
  • Proces komunikacji pomiędzy nadawca i odbiorcą.
  • Ćwiczenie z komunikacji
  • Odbiorca- jego potrzeby i oczekiwania wobec opowieści (2).
  • Ćwiczenie z komunikacji
  • Kontekst opowieści.
  • Przygotowanie materiału.
  • Ćwiczenie z przygotowania materiału.
  • Tworzenie opowieści związanej ze sprzedażą- ćwiczenie (1) i dyskusja.

6.Narracja

  • Poziom narracyjny – zdania modalne i opisowe.
  • Jak budowana jest fabuła?
  • Teoria Genetta.
  • Koncepcja Władimira Proppa.
  • Znaczenie i budowa fabuły.
  • Ćwiczenie – budowa fabuły.
  • Jak zmienić materiał w opowieść.
  • Opowieść w opowieści.
  • Ćwiczenie podsumowujące.
  • Ćwiczenie – gra zespołowa.
  1. Język opowieści
  • Język perswazji w opowieści – słowa, konstrukcje, implikacje i presupozycje.
  • Ćwiczenie związane z wykorzystaniem języka perswazji.
  • Odbiorca- 4 sposoby zrozumienia komunikatu.
  • Case study – ćwiczenie związane ze zrozumieniem komunikatu.
  • Rozpoczęcie opowieści.
  • Ćwiczenie – rozpoczęcie opowieści.
  • Wypełnienie korpusu.
  • Ćwiczenie – wypełnienie korpusu.
  • Zakończenie opowieści.
  • Ćwiczenie – zakończenie opowieści.
  1. Zdobywanie uwagi i budowanie napięcia
  • Ćwiczenie.

9.Opowieść, która sprzedaje

  • Jak zacząć opowiadać o produkcie.
  • Przekonanie do pomysłu.
  • Opowieść o produkcie.
  • Opowieść o marce.
  • Ćwiczenie podsumowujące
  • Co zrobić gdy nasza opowieść nie działa? – dyskusja.
  • Rysowanie opowieści – wykorzystanie flipchartu/tablicy.
  • Ćwiczenie.
  1. Storytelling w tekście- case study
  • List sprzedażowy.
  • Ćwiczenie.
  • Treść na stronie www.
  • Ćwiczenie.
  • Social media.
  • Ćwiczenie.
  1. Jak dobrze opowiadać
  • Tempo i ton głosu.
  • Dlaczego (czasami) warto podnieść ton głosu.
  • Wykorzystanie ciszy.
  • Mowa ciała.
  • Ćwiczenie podsumowujące.

Koszt: 984 zł brutto/osoba

Kontakt: tel. 502 413 496, e-mail: kontakt@kubasosnowski.pl

Wróć do zakładki SZKOLENIA i obejrzyj referencje

Szkolenie Storytelling w marketingu prowadzi Jakub Sosnowski– copywriter, twórca tekstów literackich, bloger, trener umiejętności miękkich. Absolwent polonistyki oraz kulturoznawstwa (UMCS). Obecnie prowadzi własną działalność gospodarczą. Autor publikacji z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz copywritingu: „Podstawy pisania przekonujących tekstów” (2011), „Odrzuć szablon – napisz sam” (2013) oraz „Lilijka w mediach” (2015).