Storytelling w reklamie – analiza przykładu


Tylko dziewięć! Tyle właśnie słów potrzebował copywriter…

odpowiedzialny za treść reklamy pożyczki, aby zbudować w umyśle odbiorcy dobrą historię. Moim zdaniem to rewelacyjny przykład, udowadniający, że storytelling nie musi charakteryzować się obszerną treścią. Priorytetem jest by reklama mocno oddziaływała na emocje czytającego ogłoszenie.

storytelling 1

Storytelling w reklamie – case study

Pierwszym elementem, który dostrzega odbiorca jest temat ogłoszenia. Następnie wzrok jest kierowany na twarz kobiety. W kolejnych etapach przechodzi do szczegółów ogłoszenia oraz umieszczonego w lewym górnym rogu cytatu. Tam właśnie zastosowany został storytelling. Przeanalizujmy jak poszczególne fragmenty precyzyjnie oddziałują na świadomość odbiorcy.

storytelling

Pierwsza linijka odwołuje czytającego do własnych doświadczeń. W myślach przywołuje obraz własnych dzieci, które z roku na rok rosną.

W drugiej części komunikatu, narratorka przedstawia problem – dorastanie pociech wiąże się z wydatkami finansowymi. Informacja o potrzebie została wyróżniona pogrubieniem podkreślającym jej istotność. Należy zwrócić uwagę, na czas przeszły czasownika potrzebuję. Oznajmia on, że problem został rozwiązany.

Zamknięcie stanowi wywołanie w umyśle odbiorcy wyobrażenia przedmiotu – cieplejszych ubrań. Przymiotnik pozwala nam się domyśleć, że dzieci mogły zmarznąć.

I w taki sposób w podświadomości odbiorcy tworzy się historia ze szczęśliwym zakończeniem o troskliwej matce szybko rosnących dzieci, która postanowiła zdobyć pieniądze na cieplejsze ubrania. Czy działa? Oczywiście! Przecież wykorzystanie motywu potrzebujących dzieci rodzi u większości osób uczucie empatii oraz chęć niesienia pomocy. Odbiorca, po zbudowaniu w swoich myślach takiej historii jest bardziej podatny na działanie dalszej części ogłoszenia.

Uznałeś ten tekst za interesujący? Proszę `zalajkuj` go! Z góry dziękuję.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podaj wynik: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.