Salon Expert L’Oréal­ – robisz to źle


Kilka tygodni temu otrzymałem od uczestniczki szkolenia z copywritingu informację o kiepskim komunikacie w reklamie firmy Salon Expert L’Oréal Professionnel. Jako dowód przesłała zdjęcie.

Miała rację, to jest bardzo słaby komunikat.

Kolor od fryzjera cię oczaruje a nie rozczaruje – analiza hasła reklamowego

W moim przekonaniu hasło zawiera dwa błędy. Pierwszym jest użycie zaprzeczenia, dość częsty temat moich wpisów – wyjaśniałem zagadnienie  np. tutaj.  Podświadomie odbiorca buduje sobie w głowie wizję rozczarowania.

Drugim błędem jest szyk. Gdyby copywriter, upierając się do pozostawienia negacji w haśle, zmienił szyk na:

Kolor od fryzjera cię nie rozczaruje a oczaruje

przekaz stałby się mocniejszy. Umysł ludzki z szeregu danych zapamiętuje te, które zostały podane jako ostatnie. Pamiętałby oczarowanie, mimo, że wcześniej umieszczona byłaby informacja o zabarwieniu negatywnym. Proste? Bardzo proste!

Postanowiłem odwiedzić stronę internetową salonu. Przywitały mnie na niej cztery hasła, w tym omawiane, przesuwające się na sliderze. Dwa były w porządku – mocne i zachęcające.  Niestety czwarte zawierało te same, omówione powyżej, błędy.

Kolor od fryzjera wzbudzi podziw, nie zdziwienie

Oba hasła reklamowe (OBOWIĄZKOWO!) do poprawki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podaj wynik: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.