W sprawie kredytu – mail reklamowy – analiza


W tym wpisie znajduje się analiza listu reklamowego. Dowiesz się jakie błędy popełniła autorka i co można zmienić w treści na lepsze. Jeżeli chcesz nauczyć się tworzyć teksty, które przyciągają uwagę, zapraszam na szkolenia z copywritingu indywidualne lub dla firm  oraz do lektury  moich książek.

 

W sprawie kredytu – analiza jak napisać treść reklamową

Zaczyna się rewelacyjnie. Formuła inicjująca, przecinek, kolejne zdanie rozpoczęte małą literą. Ba, w wstęp zawiera świetną prezentację własnej osoby – ze 189 znaków ze spacjami czytelnik dowiaduje się z kim ma do czynienia, zostaje przekonany o tym, że pisze do niego ekspertka, osoba znająca się na rzeczy:

Dzień dobry,
nazywam się {imię i nazwisko} i codziennie pomagam firmom w uzyskaniu atrakcyjnego finansowania. Współpracuję z wieloma bankami i potrafię uzyskać lepsze warunki niż bezpośrednio w banku.

Można byłoby wzbogacić ten akapit informacją podkreślającą skuteczność. Zabieg dobrze zadziała na odbiorcę. Na przykład możemy dodać pięć wyrazów i lekko zmodyfikować drugie zdanie:

Każdego dnia skutecznie pomagam moim klientom – współpracując z wieloma bankami potrafię uzyskać lepsze warunki

Można też napisać:

Przez 7 dni w tygodniu skutecznie pomagam moim klientom. Współpracując z wieloma bankami, potrafię uzyskać lepsze warunki niż uzyskałbyś bezpośrednio.

Dwie uwagi odnośnie podanego przeze mnie ostatniego przykładu:

  • Zapis cyfrą. Aby było poprawnie, cyfrę powinniśmy zapisać słownie, bo jest mniejsza od 10. Jednak by zwrócić uwagę czytelnika, zapisujemy ją jako „7”. To działa!
  • Zwrot do czytelnika. Formalnie powinien znaleźć się w oddzielnym akapicie. Jeśli jednak chcesz, by odbiorca zaczął szybciej identyfikować się z grupą twoich klientów? Zastosuj powyższy zabieg – opowiadając o tym, co robisz dla innych, powiedz, co zrobisz dla czytelnika.

Następnie zostaje do treści wstawione pojedyncze pytanie, ale jakże wyróżniające się ową samotnością:

Dlaczego warto ze mną współpracować?

I tu nadchodzi moment gdy pojawia się podwójny błąd – na literówkę i przecinek przymknąłem oko. Zastosowanie zaprzeczeń, o którym pisałem tutaj… niszczy całość przekazu:

Po pierwsze – skuteczność.  Nie spocznę do momentu w którym zorganizuję dla Ciebie finansowanie.

Po drugie – oszczędność. Wiem z kim rozmawiać i jak negocjować warunki.

Po trzecie – czas. Twój czas. Nie marnujesz go. Ja zajmuję się wszystkim.

Po czwarte – kompleksowość. Zajmuję się wszystkimi dormami finansowania. Od kredytów, przez konsolidację, aż po leasing czy faktoring.

Jak to zmienić? Już pokazuję, wystarczy tylko pozbyć się negacji:

Po pierwsze – skuteczność.  Pracuję do momentu, w którym zorganizuję dla Ciebie finansowanie.

Po trzecie – czas. Twój czas. Oszczędzasz go, bo to ja zajmuję się wszystkim.

Reszta jest „prawie” w porządku. W ostatnim zdaniu zmieniłbym skrót na numer telefonu . A po formule wieńczącej obowiązkowo usunąłbym przecinek:

 Jeśli jesteś zainteresowany  – wciśnij – Tak, jestem zainteresowany.  W odpowiedzi załącz proszę nr pod którym mam się kontaktować.

Jeśli nie – Nie, dziękuję. (nie otrzymasz już żadnej wiadomości)

Zapraszam również, do bezpośredniego kontaktu telefonicznego <numer telefonu>

Łączę wyrazy szacunku,

<imię, nazwisko, funkcja, dane teleadresowe>

ksiażki Jakub Sosnowski

Jedna myśl nt. „W sprawie kredytu – mail reklamowy – analiza

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podaj wynik: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.