Jak sprzedać mieszkanie?


Jak reklamuje się sprzedaż mieszkań? Deweloperzy najczęściej sięgają po sprawdzone rozwiązanie – zwracające uwagę hasło połączone z informacjami kontaktowymi oraz grafiką. Niestety, pod względem tematów graficznych ogłoszenia sprzedawców mieszkań wyglądają niemal identycznie. Wystarczy przyjrzeć się banerom reklamowym, by zauważyć powtarzalność trzech motywów: szczęśliwa kilkuosobowa rodzina, zadowolona para z kluczami, wizualizacja budynku.

Szczerze? Wieje nudą.

Jednak nie wszystkie reklamy firm deweloperskich są nieciekawe. Istnieją również takie kreacje, które wyróżniają się na tle pozostałych.

Na początku grudnia przedstawiłem chwytającą oko koncepcję Absolutny must have, potwierdzającą siłę kreatywnych kampanii. Dziś do niej dołączam kolejną, dedykowaną ofercie Grupy Inwestycyjnej Hanza. Obie reklamy mają tego samego autora – jest nim Grupa Reklamowa Avocado.

Prawda, że interesująca?

Kobieta z kubkiem może reklamować kawę lub herbatę, ale nie w tym przypadku. Proszę spojrzeć, że owa postać także buduje w umyśle odbiorcy wyobrażenie komfortu, ciepła, szczęścia, spokoju, czy bezpieczeństwa. Potwierdza to też dobór kolorów. Łagodna gra tonacji robi swoje – uspokaja i poświadcza rolę kobiety z kubkiem. Aż chce się oglądać!

Na drugim miejscu jest hasło, z którym  współgra warstwa graficzna. Nie ma w nim bezpośrednio mowy o spokoju, bezpieczeństwie lub szczęściu. Autorzy postawili na moc liczby oraz społecznego dowodu słuszności. Celowo. Bowiem upewniają one odbiorcę o właściwym sposobie odbioru reklamy, potwierdzając podświadomie wyeksponowane cechy.

2 myśli nt. „Jak sprzedać mieszkanie?

  1. Ludmiła

    Faktycznie reklama jest interesująca i przede wszystkim inna od pozostałych. Jedyne co mi trochę przeszkadza, to zdjęcie ze znakiem wodnym. jesli developer godny zaufania i 86% mieszkańców u niego kupuje mieszkania, to chyba stac go na wykupienie licencji na zdjęcie. szczerze mówiąc, to troche zaburza mi zaufanie do tej firmy. Jednakże sam pomysł super, przyjemna kolorystyka, napis szary, a nie czarny, więc kontrast jest zmniejszony. Ciekawa.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podaj wynik: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.