6 opowieści o Tobie i Twojej firmie– storytelling


Chcesz budować mocną markę swojej firmy lub szukasz sposobów jak zainteresować swoją osobą klienta/przyszłego szefa/komisję egzaminacyjną? Wykorzystaj siłę storytellingu, dokładnie takiego, jaki stosują w swoich działaniach najlepsi sprzedawcy i eksperci od PR-u.

Storytelling czyli umiejętność opowiadania, snucia historii, to rewelacyjne narzędzie, które otworzy Ci drzwi do umysłu odbiorcy. Jedna dobra opowieść jest warta więcej niż miesiące działań nastawionych na promocję, wspartych ogromnymi sumami pieniędzy. Wystarczy tylko w odpowiedni sposób zbudować historię.

Naucz się storytellingu – zapisz się na szkolenie i poznaj historie otwierające drzwi do umysłu Twoich Klientów.

Podstawą dobrej opowieści jest zastosowanie odpowiedniego schematu. Masz do wyboru sześć opcji:

  1. Możesz opowiedzieć historię o tym kim jesteś. Są to opowieści, w których „przybliżasz temat” – opowiadasz o sobie, swoich porażkach, sukcesach lub opisujesz historię powstania swojej firmy oraz produktu.
  2. Możesz opowiadać historie o tym dlaczego jesteś. Są to opowieści wyjaśniające. Opisujesz w nich ideę, koncept, związki przyczynowo skutkowe oraz rozwiązania. Te opowieści pełnią atrakcyjną rolę w budowaniu zaufania u odbiorcy.
  3. Możesz opowiadać historie rozpowszechniające wizję. Brzmi dziwnie? Możliwe, ale gdy odbiorca usłyszy dobrą opowieść inspirującą do działania, rzuci wszystko i rozpocznie akcję, do której go namówiłeś swoją gawędą.
  4. Możesz opowiadać historie, które nauczą odbiorcę czegoś. Pomagają one w zapamiętaniu konkretnego elementu.
  5. Możesz opowiadać historie, w których wyjaśnisz abstrakcyjne idee, czyli takie jak miłość, patriotyzm, Bóg – które każdy z nas pojmuje inaczej.
  6. Możesz tez opowiadać historie typu „wiem o czym myślisz”. Najczęściej ich budowa polega na zidentyfikowaniu obiekcji , a następnie ich usuwaniu. Jednak występują też takie, w których identyfikujemy pozytywne oczekiwania odbiorcy, a następnie potwierdzamy je w dalszej części opowieści.

Którą z nich wybierzesz, to zależy tylko od Ciebie, Twoich potrzeb i oczekiwań. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o storytellingu zapraszam Cię do lektury artykułów na blogu (wszystkie teksty oznaczone z słowem kluczem storytelling znajdziesz tutaj) oraz na szkolenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Podaj wynik: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.